27 jaanuar 2009

kiirustamine on sageli petlik

Huvitav, et kuigi statistika näitab liiklusõnnetuste arvu kahanemist, on mulje hoopis vastupidine. Eile jõhker avarii ja täna kaks tükki kohe otsa. Ma olen ise Tallinn-Tartu maanteel sõitnud ja see ei ole meeldiv. See, milliseid möödasõite mõned teevad, on kohutav. Ime, et seal veel nii vähe õnnetusi juhtub. Paraku ei valeta statistika ühes asjas, enamus liiklusõnnetuste põhjustajaid on kahekümnendates kogemusteta juhid. Mina usun, et need on ka inimesed, kes ei hooli teistest. Kelle emotsionaalne intelligentsus näitab madalaid numbreid. Tähtis on ise jõuda, saada, olla, ise ise ise. Põlvkonna viga, mis teha. Üleminekuaja lapsed. Ühiskonna väärtushinnangud olid paika loksumata ning vahepeal oli ju suisa metsik kauboiajastu. Eks see lõpeb kunagi ja asjad loksuvad paika, aga seni võetakse veel nii mõnedki elud. Kahjuks. Loodetavasti mitte minu ega mõne mu lähedase oma. Palvetan, et seda ei juhtuks.
Mis veel öelda. Maailma muutmine hakkab meist enestest. Ma tean, et te kõik olete korralikud ja hoolivad liiklejad, aga olgem seda kogu aeg. Ja ärge häbenege põlastamast avalikult neid, kes seda ei ole. Öelgem neile seda välja, et nad saaks aru, see on tobe ja rumal.
Turvalisust teile kõigile.

Kommentaare ei ole: